E enjte, 29 Shtator, 2022

DYSHJA E KREMLINIT: JA SI I MASHTROJNË KRERËT SHTETËROR PRO-PERËNDIMORË

Si u mashtrua kryeministri maqedonas Zoran Zaev? Si arrijnë komedianët rusë aq lehtë të futen në kontakt me liderë të shteteve të ndryshme? A janë spiunë të Rusisë? KDP ju sjell analizën e ekspertit për Rusinë dhe Ukrainën Vitaly Shevchenko, të publikuar në BBC vitin e kaluar.

 

Shkruan: Vitaly Shevchenko

 

Mashtrimi dhe manipulimi janë akuza të shpeshuara në televizionin shtetëror të kontrolluar nga Rusia dhe një teknikë e veçantë përmban elemente të të dyjave.

Një çift i telefonuesve kanë vënë në shënjestër kundërshtarët e shumtë të Kremlinit, me regjistrime të bisedave të tyre të dyshuara që marrin kohë të mjaftueshme për transmetim dhe komente mbështetëse nga TV rus.

Vladimir Kuznetsov dhe Alexei Stolyarov – të njohur si Vovan dhe Lexus, respektivisht – vendosin një taktikë të telefonatave provokative, që më pas TV proqeveritare të keqinterpretojnë përmbajtjen e bisedave të tilla për të portretizuar objektivat e tyre në një dritë të keqe. Pranksterët gjithashtu kanë një platformë për të transmetuar pikëpamjet e tyre pro-Kremlin në TV.

Taktika e përdorur nga Vovan dhe Lexus përfshin marrjen e pretendimeve të rreme të identitetit, duke paraqitur si dikush me të cilin synimi i tyre ka të ngjarë të jetë i gatshëm të flasë – siç janë zyrtarë simpatik nga një vend mik.

Për shembull, një prej tyre pretendonte të ishte kreu i këshillit kombëtar të sigurisë të Ukrainës, Oleksandr Turçinov, në një telefonatë telefonike të raportuar me Kurt Volker (http://bit.ly/2Cpv08F).

Ata pastaj përpiqen të provokojnë objektivin e tyre në bërjen e deklaratave të skandaloze gjatë një bisede të supozuar private.

Përmbajtja e bisedave të tilla shpesh nxirret jashtë kontekstit ose përndryshe paraqitet keq në televizionin rus, ku programuesit, korrespondentët ose vetë kërkuesit bëjnë pretendime që portretizojnë kundërshtarët gjeopolitikë të Moskës në një dritë të keqe, por nuk janë mbështetur me kuota të drejtpërdrejta ose audio.

Simpatik për televizionin shtetëror 

Aktiviteti i duetit merr një mbulim të njëtrajtshëm pozitiv në televizionin shtetëror rus. Për shembull, më 29 dhjetor, Kanali One solli një raport gati plot 10 minuta në lidhje me Vovan dhe Lexus.

Të dy u është dhënë një mundësi për të folur gjerësisht rreth prankeve të tyre, ku Kanali One i ka përshkruar ato si një “zhanër serioz”.

Në një moment, një moderator i programit – i quajtur “Njeriu dhe Ligji” – pranoi se të dy në fakt e thyenin ligjin, por vazhduan t’i mbrojnë ato.

“Po, në të vërtetë kjo përbën huliganizmin. Por shikoni sa informacione interesante i marrin djemtë nga të pasurit dhe të fuqishmit!”, ka thënë moderatori i entuziazmuar.

Ai gjithashtu vuri në dukje: “Në vitin 2014, djemtë vendosën të tallen me politikanët e shquar së bashku”. Ky kalim i fokusit përkonte me rritjen e presionit ndërkombëtar mbi Rusinë lidhur me përfshirjen e saj në Ukrainë.

Kanali One gjithashtu u lavdërua me pranksterët ndërkohë që komentoi një telefonatë mashtruese të dyshes ruse me kongresistën amerikane Maxine Waters në shkurt 2017.

Duke e quajtur atë “një shaka spektakolare”, prezantuesi i kanalit tha: “Vank dhe Lexus famëkeq shkatërruan reputacionin e një anëtari të Dhomës së Përfaqësuesve të SH.B.A.-së, duke bërë tallje me aftësitë intelektuale të viktimës së tyre.”

Në telefonatën me Waters, dyshja e kishte bindur bashkëpunuesen se hakerët rusë kishin sulmuar një vend (jo-ekzistues) të quajtur Limpopo.

Një tjetër kanel kyç shtetëror, Rossiya 1, komentatori kryesor pro-Kremlin Vladimir Solovyov argumentoi se “Vovan dhe Lexus komandojnë më shumë respekt se Poroshenko dhe [ish-Kryeministri ukrainas Arseniy] Yatsenyuk”.

Rasti me Stoltenberg 

Në shkurt të vitit 2017, Vovan dhe Lexus pretenduan se kishin mashtruar Sekretarin e Përgjithshëm të NATO-s, Jens Stoltenberg.

Biseda e pohuar u raportua nga Kanal One, Rossiya 24, Zvezda TV e Ministrisë së Mbrojtjes, televizioni NTV dhe Life TV, ndër të tjera, edhe pse NATO e mohoi atë menjëherë.  (http://bit.ly/2DPUN6g).

Një klip audio i transmetuar nga NTV-ja e Gazprom-Media zbulon taktikën e pranksterëve për provokime telefonike. Në të, Lexus – thuhet se paraqitet si Poroshenko – dëgjohet duke pyetur: “Partnerët tanë amerikanë më kanë thënë se vendi ynë mund të arrijë anëtarësimin e NATO-s brenda dy vjetësh. A është kjo e vërtetë?”

Një zë mashkullor – që thuhet se është Stoltenberg – përgjigjet: “Unë mendoj se ka pasur një keqkuptim, gjëja më e rëndësishme për Ukrainën tani janë reformat, Ukraina duhet së pari të sigurohet se i përshtatet të gjitha standardeve të NATO-s, të kryejë të gjitha reformat dhe pastaj të aplikojë”.

Kanali One shkoi edhe më tej, duke keqinterpretuar përmbajtjen e bisedës së supozuar. “Pranksterët ishin dinak, pa dyshim, ata kërkuan që Ukraina të pranohet në NATO. Ai (Stoltenberg) u përgjigj: Nuk na duheni,” tha korrespondenti i kanalit.

Raporti gjithashtu paraqiste vetë Lexus, i cili pretendonte: “E gjithë Rusofobia e tij ishte e ekspozuar në këtë bisedë.”

Megjithatë, asgjë nuk u transmetua për të mbështetur këtë pretendim, dhe zëri që gjoja i përkiste Stoltenbergut kurrë nuk e përmendi edhe Rusinë.

Të fundit